Menu
Menu

ISO 20000 – استاندارد بین المللی فناوری اطلاعات

استاندارد ISO 20000 مجموعه‌ای از فرآیندهای مدیریتی را توصیف می‌کند که به سازمان ها کمک می‌کند خدمات فناوری اطلاعات مؤثرتری را ارائه دهند.

برای درک اهمیت ISO 20000، درک رابطه بین فناوری اطلاعات و موفقیت کلی سازمان ضروری است. شما برای کمک به دستیابی به اهداف سازمانی خود بر فناوری اطلاعات تکیه می کنید. این بر نحوه عملکرد و نحوه برقراری ارتباط شما تأثیر می گذارد. این یک عنصر اساسی در نحوه انجام تجارت شما می باشد. بنابراین، بسیار مهم است که بیشترین بهره را از سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات خود ببرید، به این معنی که خدمات فناوری اطلاعات باید به خوبی برنامه ریزی، طراحی، مدیریت و ارائه شوند.به زبان ساده تر، استانداردهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات با کیفیت بالا برای موفقیت شما ضروری است. و کسب استاندارد ISO 20000 راهی برای تضمین این کیفیت است.

مزایای ISO 20000 قابل اغراق نیستند که در ادامه به بخشی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. تصویر و اعتبار خود را بهبود بخشید: ISO 20000 تنها استاندارد شناخته شده بین المللی برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. پذیرش بین‌المللی آن در سال‌های اخیر سریع بوده است، زیرا سازمان‌ها آن را به‌عنوان عامل اصلی تمایز در بازار می‌دانند. و به عنوان یک استاندارد محبوب و اثبات شده، می توانید از کارایی و مقیاس پذیری فرآیندها مطمئن باشید.
  2. بهره وری بیشتر شوید: از طریق افزایش کارایی و اثربخشی به دلیل خدمات IT قابل اعتمادتر، مزیت رقابتی به دست آورید. با روشن بودن همه در مورد اینکه چه کسی چه کاری و چه زمانی انجام می دهد، هم تعداد حوادث و هم توانایی خود را برای رسیدگی به آنها کاهش خواهید داد.
  3. افزایش رضایت مشتری: چه مشتریان داخلی یا خارجی شما، شما می توانید خدمات فناوری اطلاعات بهبود یافته ای را ارائه دهید که نیازهای آنها را بهتر برآورده می کند – در عین حال بهتر از شرکت، دارایی ها، سهامداران و مدیران آن محافظت کنید.
  4. فرآیندهای کاملاً یکپارچه: ISO 20000 به شما کمک می کند خدمات فناوری اطلاعات را با استراتژی تجاری گسترده تر هماهنگ کنید. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت شما بر روی راه حل های مدیریت خدمات فناوری اطلاعات متمرکز است که به بهترین وجه برای خدمت به مشتریان و نیازهای کسب و کار شما مناسب است.
  5. کاهش هزینه IT: درک بهتر و مدیریت هزینه IT. هزینه های مالی آینده را با دقت و وضوح بیشتر برنامه ریزی کنید. با فرآیندهای ساده‌تر و مسئولیت‌های روشن، می‌توانید خدمات ناب‌تر و کارآمدتری را انجام دهید.
  6. فرهنگ بهبود مستمر را ایجاد کنید: محیط کسب و کار ساکن نیست، به ویژه در عصر نوآوری دیجیتال و فناوری. اطمینان از اینکه سازمان شما همیشه در واکنش به بازخورد مشتری فرآیندها را بهبود می بخشد، فقط یک اتفاق خوب نیست. برای طول عمر یک شرکت ضروری است. و این همچنین به بهبودهای شناسایی شده در داخل، تغییر فناوری و توسعه هنجارهای تجاری گسترش می یابد.
  7. چابک تر شوید و به سرعت تغییر کنید: ISO 20000 چارچوب محکم بهترین عملکرد را ایجاد می کند که به حمایت از نوآوری کمک می کند. تغییر در سازمان شما را می توان ماهرانه تر و با سرعت بیشتری مدیریت کرد، به این معنی که سطح ریسک داخلی و خارجی را کاهش می دهید و به احتمال زیاد به اهداف سازمانی خود می رسید.
  8. به دست آوردن مزیت رقابتی: از طریق ارائه موثرتر و کارآمدتر خدمات فناوری اطلاعات، می توانید به سازمان خود مزایای ملموسی نسبت به رقبای خود بدهید. به عنوان مثال، می‌توانید مسائل IT را کاهش دهید و سریع‌تر به آنها پاسخ دهید و زمان بیشتری را برای توسعه استراتژیک فناوری اطلاعات در سازمانتان آزاد کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه و چگونگی پیاده سازی و اجرا و اخذ گواهینامه ISO 20000 و اطلاع از مراحل اجرا و استعلام قیمت با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید.