استاندارد بین المللی ISO 10004 برای دستیابی به رضایت مشتریان از تولیدات و خدمات شرکت ها و سازمان ها تدوین گردیده است و از طریق طبقه بندی نیاز های مشتریان، شرکت ها به سمت مشتری مداری و رضایتمندی مشتری سوق پیدا می کنند و عدم توجه به رضایت مشتریان، سازمان ها و شرکت ها را به سمت شکست وا میدارد.
به کار گیری این استاندارد در سازمان ها و شرکت ها به مشتریان این پیام را منتقل می کند که رضایت و نظرات مشتریان برای آنها مهم می باشد.
این استاندارد برای تمامی سازمان ها، شرکت ها، موسسات و… کاربرد داشته و توجهات هر چه بیشتر به مشتریان را در کنار رشد سازمان فراهم میکند.