استاندارد بین المللی ISO 10668 به عنوان یک الزام برای روش اندازه گیری ارزش برند محسوب می شود. ارزیابی برند برای انواع گسترده ای از اهداف شامل برنامه ریزی استراتژیک، گزارشگری مالی، حل اختلافات و … کاربرد دارد.
ارزش گذاری دقیق بر روی یک نام تجاری بطور فزاینده ای برای سازمان هایی که مایل به درآمد هستند، یا برای کسانی که درگیر کسب یا جست و جوی سرمایه گذاری هستند، بسیار مهم است.
این استاندارد تمام سازمان هایی را که ارزیابی نام تجاری را انجام می دهند قادر می سازد تا مشتریان را جذب کنند، در مشتری اطمینان خاطر ایجاد کنند، رهبری بازار را داشته باشند و مزیت رقابتی ایجاد کنند.